" A year from now you may wish you had started today "

03 January 2011

Pengalaman Ngeri Aku.(part 2)




Kami bersetuju untuk mencari Syahiran dengan berpecah tiga.Tapi selepas itu tiba2 Pudin mencelah "kita berpecah 5 la!baru cepat jumpa,lagipun sekarang saat genting ni!".Semua orang bersetuju,except aku,sbb aku aku tahu yang ilang ialah pair aku!Sebernya dalam 10 orang ada pair masing,yang genap pair ngan no ganjil.Cam 1 pair ngan no 2,so aku no 8 pair ngan no 7 iaitu kawan aku yang ilang tu!Kira cam yang pair perlu lebih bertanggungjawab kepada pasangan dia ,lbh kurang cm2 la sistemya....

Nak xnak terpaksa la aku g cari sorang2 di tengah2 hutan yang gelap.Namun ketika itu aku tak takut sangat sebab aku lagi bimbangkan kawan aku.

"okay,30 minit kita jumpa balik kat cini.Cari dalam radius 1-2 Km je !" jerit Mat Lan.Aku terus memulakan langkah mencari Syahiran.Aku berjalan dengan penuh berhati-hati.Aku berdoa pada ALLAH agar dapat aku ketemu Syahiran.Tiba aku melintas...Ya ALLAH!!!Apakah ini???!!!!Aku hampir menjerit....YA RABBI!aku nampak pokok punya la besar,dalam 5 pemeluk dewasan kot lilitannya.Buka itu sahaja,punyalah tinggi sampai aku dongak tengok kt atas,aku suluh tgk ngan lampu,tak kelihatan hujungnya!!Aku trus membaca ayat Qursi dan beberapa surah yang aku ingat.

  Aku kuatkan kaki aku melangkah.Sampai la aku ternampak sesuatu benda yang bergerak-gerak di depan aku.AKu punyalah takut,takut lain yang d cari lain d jumpanya!aku baca ayat Qursi dan bertawwakal kerana pada mulanya aku teragak-agak untuk mendekati objek itu.Selepas aku cukup hampir dengan objek bergerak itu...Ya ALLAH!Syahiran!!!.......dia seakan-akan berenang dalam lumpur!!!!Sambil meminta tolong dengan lemah...."too...longgg.....too..longggg....''rintih Syahiran lemah...

  Aku terus mengangkat dia utk membawa dia pergi.Syahiran trus meracau dan separa sedar.AKu lintas semula pokok misteri yang aku jumpa tadi....YA ALLAH!!!!!!apa yang aku nampak ialah rambut orang yang tersangat panjang tergantung dari hujung pokok hingga ke tanah pada pokok yang tinggi tadi!!!!pada masa yang sama kaki aku seakan2 tidak dapat bergerak dan terpaku di situ! aku membaca kuat2 ayah Qursi....suara perempuan mengilai panjang mengejutkan aku...."HA HA HA HA HA" rambut tadi terangkat dan terbang bersama perempuan yang bertenggek di dahan pokok tadi...Ya ALLAH!!sangat ku takut pada ketika ini.. Namun nasib baik aku tidak pengsan....ku teruskan langkah....dan akhirnya aku sampai di point of meeting tadi,di mana 8 rakan ku yang lain sudah menunggu aku....ALhamduniLLAH....aku ketemu syahiran....

Pada esk pagi kami terus balik..Perkhemahan kami terpaksa ditamatkan krn Syahiran meracau...

Setelah seminggu berlalu,dan Syahiran pun sudah pulih dr demamnya,kami pergi melawat ke rumahnya...Syahiran bercerita yang dia hilang ketika kami berehat..."aku terlambat utk masuk barisan lurus,kemudian aku kejar korang...namun tiba2 langkah aku rasa lambat sangat...aku tahu korang di depan aku tapi aku xdapat kejar...tiba2 aku nampak Izuan (member y trut serta lam perkhemahan ni) panggil aku...then aku g la tempat Izuan,then Izuan tiba2 ghaib,then Izuan ada kt tempat lain pula panggil aku...sampai la aku sesat...then aku jumpa sungai...n aku nampak korang juz seberang sungai...aku panggil tp korang xdgr...then aku cuba utk seberang sungai 2 sbb sungai 2 kecik n cetek jer....sampai kt tengah sungai aku lemas ..." ....Mungkin sbb 2 aku aku jumpa Syahiran berenang atas lumpur....sebenarnya sungai 2 xwjud pon...tp dikaburi syaitan yang sentiasa ingin menyesatkan keturunan ADAM....

Syahiran kata dia ada terjumpa batu yang amat cantik berwarna kuning dan mengambilnya...sebab 2 dia kena rasuk kot,mungkin sebab batu itu kepunyaan makhluk lain...namun,batu itu sudah tiada ketika dia pulang,mungkin sbb "makhluk" 2 dah amik balik kot.....


-THE END-
Share:

0 comments:

Post a Comment