" A year from now you may wish you had started today "

02 February 2011

Darurat

30/1/2011-(Ahad)

Pagi2 lagi hp aku berbunyi.."tiqi!tiqi ok ker?"suara seorang lelaki y aku kenal tp aku lupa siapa sbb time 2 tgh mamai..."tiqi ok jer...sape ni...ayah rock ke?"tnya ke cuba meneka..."bukan,ayah din"jwbnya...Ayah Din bagitau aku rusuhan dah makin teruk dah...Penjara dibakar,banduan 5000 orang terlepas..Dia pesan kat aku jgn duk terlibat ngan sebarang aktiviti rusuhan dan minta berhati2...

Pas cakap ngn Ayh Din,mama aku pula yang col..Bimbang nada suaranya bertanya khabar ku...Aku bagitau kt mama yang aku ok dan kawasan aku memang xde apa2 kekecohan yang berlaku pun..Mungkin mama bimbang sbb tgk berita yang disiarkan kat Malaysia ttg kejadian yang berlaku di Cairo dan Iskandariah...

Petang 2 time kami dimaklumkan ada pelajar Indonesia yang ditikam di Cairo..kat Alex pula ada rumah pelajar perempuan dr Malaysia yang dipecah masuk...adoi...betul ke apa yang aku dengar ni...Kat rumah,Apih Roy col aku,dia memaklumkan keadaan di Cairo agak getir sekarang...Dia memberitahuku ramai perusuh sudah siap mengisi peluru senjata api berdekatan rumahnya di Cairo...Dasat siot!

Share:

0 comments:

Post a Comment