" A year from now you may wish you had started today "

03 July 2011

Tips

10  PERKARA LELAKI TIDAK  SUKA TETAPI  PEREMPUAN  BUAT JUGA…

  1. Cepat berubah fikiran
    Hari Isnin..kamu suka kat dia. Hari rabu kamu minat kat orang lain. Masuk hari Jumaat kamu dah lupa nama lelaki yang hari Isnin. Peh..gila tuh. You all bakal digelar Miss Playgirl.
  2.  Membanding diri dengan orang lain.
    Kalau si dia minat kat kamu, dia takkan pandang sangat perempuan lain. Percayalah. Takyahlah susah-susah nak tolong promote orang itu..orang ini. Orang tu lawa la..tu la. Yang penting KAMU.

  3. Bercanggah pendapat.
Kalau dia minta pendapat, jangan ragu-ragu untuk mengeluarkannya. Tapi, sebelum keluarkan hujah pastikan dia berada dipihak mana. Seboleh mungkin jangan sampai menyinggungnya.

  1. Terlupa temujanji.
    Kalau dah berjanji, janganlah sesekali lupa. kalau terlupa percayalah dia akan rasa macam tidak dihargai dan tidak penting dalam hidup kamu.
     
  2. Riak.
    Kalau kamu baru dinaikkan pangkat dan si dia memuji...pastikan kamu tidak riak bertahun-tahun, dikhuatiri si dia akan terasa tidak setaraf dengan kamu plak. Cukuplah untuk sejam dua sahaja.

  3. Berkira soal berat badan.
    Kalau si dia mengorder burger paling besar atau ayam goreng 2 set + kentang besar+ milkshake jangan larang atau tegur. takyahlah nak cerita pasal lemak, kolestrol. lelaki ni kalau bab makan memang berkira.
  4. Pura-pura tak tahu.
    Ini memang berlakon tahap gila! Takkanlah  lansung tak kenal Salman Khan semata-mata nak jaga hatinya. tak salah jika sesekali tunjuk bijak.

  5. Malas buat keputusan.
    Si dia buntu. Cadangan kamu?" Entah la I pun tak tau! ".  Hello bangun dan buka akhbar. Cuba beri cadangan yang baik. Si dia bukan tukang buat keputusan 24 jam sahaja. Bila sesekali kamu buat keputusan yang bernas...dia mungkin makin sayang.

  6. Tidak mengaku kelemahan.
    Sesekali kena mengaku kelemahan sendiri. Jangan dok maintain ayu jer... Lambat laun terbongkar gak. Percayalah...kalau kamu mengaku kelemahan diri, si dia bukan anggap itu satu kecacatan tapi satu kelebihan kerana sanggup mengaku. PERCAYALAH.....

  7. Tidak mengaku kelemahan.
    Sesekali kena mengaku kelemahan sendiri. Jangan dok maintain ayu jer... Lambat laun terbongkar gak. Percayalah...kalau kamu mengaku kelemahan diri, si dia bukan anggap itu satu kecacatan tapi satu kelebihan kerana sanggup mengaku. PERCAYALAH.....

Share:

0 comments:

Post a Comment