" A year from now you may wish you had started today "

28 August 2011

Erti Aidilfitri Bagi Anda..

Kurang 2 ari lagi kita nak raya kan...bahang perayaan dah semakin terasa kan?tp apa erti aidilfitri bagi anda semua? jom kita tanya mereka semua...



-> raya!raya!besh giler raya!...atan ngan kawan2 atan naik beskal ngan kawan2 g umah org kampung beraya..pas salam dpt duit raya...atan..atan..duit raya 2 raya la kan..hari raya atan panggil hari duit jer sbb dapat duit ...( ni bg kanak2 riang )



-> aku pakar beb...pakar letupan..bulan posa aku wat bom time org terawih,malan raya aku mengebom..2 taun lepas kawan aku trkena bom buatan aku sampai beraya kt spital..taun lepas turn aku beraya kt spital..taun ni pon aku rasa nak beraya kt spital jgk..ada aku kesah?yeah..idup meriam buluh buatan aku!! ( mat mercun )



-> gua ngan member gua malam raya mmg aktiviti mencabar wa cakap lu..bawak awek sekor sorang pastu wat la gaya superman ke apa ka?kira ok la...berani mam**s wa cakap lu..ha ha.. ( mat rempit a.k.a sampah masyarakat )

-> duit..duit...di mana ko duit..hutang sofa,perabot rumah,langsir,baju bini aku pas belas pasang,baju raya anak2 lg..adoi..hutang2...( suami2 )

-> raya bagi i ye?errm..apa lagi ngabiskan duit suami i la..tempah baju pat belas pasang ..then gelang mas,rantai..then hari raya kita tayang la kt sedara mara n kawan2...aoouuuwww...( isteri kpd suami )



-> mau apa ya pak?pak ni polisi ke pak?oo..bukan ya pak?bagus pak..sy mmg mau pulang beraya di Indon pak..naik sama itu tongkang ya pak..ok pak..saya mahu pulang dulu..sehabis raya sy datang Malaysia lagi...bye2 ya pak.. ( pendatang haram dr Indonesia )

-> ish...saya busy la..projek juta2..kena buat kerta keje n so on..anak bini pandai2 la diorg beraya sendiri..(yang jenis gila keje )

-> raya ya..ermm..raya taun ni cam biasa la rumah bini..dah 15 tahun xbalik kampung sendiri..balik kampung bini je sejak kawin ni..bukan apa sayang kat bini la katakan..kampung sndiri pon dah lupa kat mana..ok la bini panggil suh masak ni.. ( jenis yang takut bini )

->arrrgghhh...apa hal ni?nape nk interview time cam gini???orang xraya la taun ni...xkisah la...sbb nak exam besar taun ni la!!!bye nk study ni!!! ( student nk exam pas raya )



-> alhamduniLLAH aidilfitri menjelma lagi...syukur pada MU ya ALLAH..syawal bereerti hari kemenangan kpd umat Islam setelah sebulan berpuasa...mengambil kesempatan utk menziarahi sanak saudara...insyaALLAH... ( dr hamba yg bersyukur )

so yang mana pengertian aidilfitri bagi anda?
Share:

0 comments:

Post a Comment