" A year from now you may wish you had started today "

31 December 2011

happy 2012 ; fantasi & realiti


cepat benar masa berlalu kan..tup tup tup dah masuk tahun baru lagi..terasa baru semalam 2011 menjelma...realitinya dah setahun berlalu...

orang kata 2012 dunia kiamat,bagi aku ni semua di luar pemikiran manusia..kiamat hak ALLAH dan hanya dia yang mengetahui akan rahsia ini.dan kita sebagai manusia kena menjalani idup spt biasa,iaitu bukan berpaling terus daripada dunia jauh sekali lupa kepada akhirat,namun kita mestilah mencintai kedua-duanya..

aderk...dah lama xpost terasa cam skema la plak ayat aku..ha ha...insyaALLAH azam aku untuk tahun 2012 ini ialah ;


  • keje hari ini mesti disiapkan hari ni jgk,jgn tangguh2 esk lak..
  • selalu hepi & ceria dalam menjalani kehidupan seharian,ye la muda ni sekali jer,nati pasni aku dah jadi dewasa lain lak komitmen aku..
  • aku nak baca seberapa banyak buku yang ada kat atas muka bumi ni,tak kira la buku jenis apa sekali pon,sbb aku nak jadi org yg luas pengetahuannya..mama aku kata org yg hebat2 semuanya suka membaca cam Tun Dr. Mahathir,Adolf Hitler,Imam Shafie,Imam Ali dsb.
  • last sekali aku nk kurangkan tido,aderk...aku ni kuat sgt tidonya..mama kata org yg suka tido org yg rugi dan pendek umurnya...mungkin ni la azam aku yg paling susah utk tahun 2012 ni tp aku akn tetap cuba...amin2...
p/s ; lama xpost baru sbb baru ada tenet...he he
Share:

0 comments:

Post a Comment