" A year from now you may wish you had started today "

02 January 2012

Buku yang aku Ngah Baca Sekang..huuu...

he he...oleh kerana aku target utk baca at least 50 buah buku so aku mmg eager nk wt laporan buku yg aku ngah baca n siap baca...hi hi...jgn hangat2 taik ayam dah la ya...


  ok..skang ni ada 3 buah buku yang aku ngah baca iaitu ;




1) the bomoh's apprentice




2) La Tahzan ( Jangan Bersedih )




3) Dilema Melayu-Islam ; Kurang Fikir Atau Kurang Zikir


  aku bergilir2 baca 3 buku ni sbb ia merangkumi setiap genre...cam bomoh's apprentice ni cter hiburan n fantasi je,so x la stress sgt...baca utk have fun jerr...

  buku dilema melayu-islam lak sbb nak bagi aku update sal isu semasa..n lam buku ni mmbicarakan psl politik kt malaysia terutama politik org melayu...so xde la aku ketinggalan sgt sal benda2 camni...hiii

  Haa...buku La Tahzan aku kira plg famous...kalu ada yang xtau buku ni korang mmg katak bawah tempurung la..nape aku baca buku ni?sbb buku ni buku motivasi,ditulis lak oleh ulamak islam yg hebat...dikarang dgn merujuk sumber2 ulamak terdahulu dan setiap perkara diselitkan ngan ayat Quran dan Hadis...mmg aku atau semua org org perlu utk memotivasikan dr setiap masa,sbb bila kita dtimpa ksusuhan kita dpt recover,dan bila kita gembira kita xlupa dr...aku rasa buku ni mmg ptt dibaca oleh semua org tak kira peringkat umur sbb byk sgt unsur nasihat dan kritikan membina ada lam buku ni...hiii

  Apa2 pon buku La Tahzan ni sgt tebal n besar.lam 600 pages,kalu nk baca saja2 mmg lam 2 minggu dah abis...tapi kalu ngan kapasiti aku,utk menghayati dan memahami bahasa tinggi ulamak lam buku ni amik masa xkurang 2 bulan kot.. 
Share:

0 comments:

Post a Comment