" A year from now you may wish you had started today "

05 May 2012

LuAhAn hAti ; bUkAn JOdOh kItA gAmAknyA..

Pertama kali aku terpandang wajah kau , tertanya2 ' adakah ini sang bidadari '...

Denyutan jantung berdegup kencang dan terhenti pada masa yang sama!

Sungguh kiut wajahmu,sungguh harum bau mu,sungguh lembut suara mu.

Sungguh.Aku dah benar2 jatuh hati padamu.Cinta pandang pertama.

Dan..kau juga jatuh hati pada ku !

Gembiranya ku pabila bersama mu...oh..mahu sahaja putaran mentari ini ku hentikan...

Namun , masa terus berlalu..

Ku harus pergi melanjutkan pelajaran ku di luar negara...

Kau kata sanggup menunggu ku 6 thn...

Aku percaya..

Aku fly ke seberang laut ... Hati ku berat.. Namun demi menggapai bintang ku kuatkan jua!

Ketika di perantauan..Kau menghubungi ku,dgn suara yg tersekat2...

Apa??? Aku tidak percaya lansung dgn kata2 mu???? Aku minta kau ulang...

Namun,tutur mu sama..kau bilang kau sudah tidak mencintai ku...

Apa yg lebih parah , kau akan melansungkan perkahwinan dgn jejaka pilihan mu , org yg kau cintai ...

Mr. J namanya?? aku terkejut besar!

Aku bilang dia lelaki budaya darat! Mr J si samseng kg dusun !

Namun,kau lebih mempercayainya berbanding ku...

..............
..............

Tidak lama kemudian , ku dgr berita mak ku di kampung mengatakan kau sudah berpisah dgn bekas suami

mu,Mr J ....

Khabarnya Mr. J bermain kayu 3 dgn Miss F.S di belakang mu....Oh!

Sudah ku bilang kpd mu...

Kata mak, kau sering ke rumah ku .. Buat apa kau ke rumah ke setelah cinta ku kau buang ???

Jgn kau cuba utk membodek mak , krn ku sudah tawar hati pada mu...

ooo...

1 thn kau berdiam dr setelah brkawin, bila dibuang bekas laki , kau mula mencari ku semula ??

Siap hantar gambar lg ke FB ku...oh...dah mula bertudung sekarang ya ? Kau ingat aku mudah termakan

pujukan mu ? tidak...

Namun,harus ku akui.kau masih cantik..seperti dulu...

Malah lebih ayu pabila dikenakan tutup kepala..Sungguh ayu...tp,hati ku sudah tawar....

.......................

...................................

....................................................

........................................................................




Share:

0 comments:

Post a Comment