" A year from now you may wish you had started today "

14 February 2013

LuAhAn hAti ; kOrbAn sAmpai tErkOrbAn?

Ttba la lak rasa emo hari ni..rasa marah n geram..rasa xdihargai...bkn semua benda kita leh luah kt org pon..
kalau boleh luah pon bukan semua yg phm,apatah lg ada yg sanggup tolong..Malah ada yg suka kalau kita jatuh n sedih kan..biasa la 2,adat hidup...

Berbaloi ke kalau kita berkorban utk org yg kita syg sampai kita sendiri yg sakit ? Berbaloi ke buat itu dan ini even dia xtau pon apa kita wat kt dia...Apa yg dia tau juz problem dia,cm la kita xde problem kan..Problem kita dh bertimbun,ni nk tlg selesaikan problem dia la..Bila dah tolong dia xsedar pon apa kita wat,xke sakit cm2?

Rasanya mmg susah jd org baik ni,sbb asyik ditindas je..Kalau jd org jahat leh la kita tindas n amik kesempatan kt org baik kan..Ni la yg duk brmain dlm pikiran aku,kalau aku jadi jahat cm dl kan besh,xde sakit hati.xde la kena berkorban utk org yg lansung xhargai prtolongan..


Share:

3 comments:

  1. boleh nak berkorban utk org yg kte syg, tapi jgnla smpai memudaratkn dri..klau dri tak dihargai mmg la kte rase kcewa, tp kn sbenar nya kte dpt kpuasan dri bila dpt tgok orang yg kte syg tu bhagia..huhu..sabo ye..Dia ada utk mblasnya :)

    ReplyDelete
  2. wat pa pe pun jgn smpai terlebey-lebey.sbb tak sume yg kite nak kite akan dpt dgn mudah..so apa2 pun kene minimize kan..baru la cool..hikhik ..pis yoo.tiqi kan hebatttttttttt

    ReplyDelete
  3. thanks mila & eyfa sudi bg nasihat

    ReplyDelete