" A year from now you may wish you had started today "

02 February 2013

LuAhAn hAti ; ruMah moYang bErhantu?


Pape yg aku tulis ni aku serah kt korang samada nk caya or x..mungkin korang xcaya sbb korang xpernah alami kan?

Cuti summer lepas ( september thn lepas ) , aku blk kampung kt kota bharu..dah alang2 balik2 kampung aku g la jenguk rumah tok ayah aku .. sebenarnya rumah tok ayah aku xde orang duk dah sbb nenek aku dh meninggal,n skang tok ayah aku tinggal ngan mama aku..

rumah moyang aku,kota bharu,kelantan

mama aku suruh gi check peti surat kot2 ada surat kt rumah 2 n tgk kot2 keadaan rumah ok x..aku no hal je ngn rumah tok ayah aku,juz yg aku malas sebelah rumah tok aku ialah rumah moyang aku!

so apa aku kisah?aku kisah sbb aku dh dgr mcm2 kt rumah ni!seram sejuk,sumpah!ada org pernah nampak hantu raya kt halaman rumah ni..ada lg kalau lalu malam2 ada benda atas bumbung...gila seram...

mama aku sendiri cakap yg dia kena kacau time solat kt rumah ni..mak cik aku ckp time dia jaga arwah moyang , ada 'benda' berupa anak dia main2 kt luar padahal anak dia dh tido time tu!

abang aku 10 tahun dl dia tido kt cini n pernah dgr pontianak mengilai..menggigil2 dia gua ckp lu...seram aku dgr..aku g siang hari pon terketar2 lutut ari 2..cpt2 aku check peti surat rumah tok aku pastu belah cpt2...

aku xnk tuduh moyang aku ni ada bela benda,sbb kot2 jd fitnah..tp kalau betul cerita2 td xlain xbukan angkara setan & iblis..apa2 pon al-fatihah utk arwah moyang aku
Share:

0 comments:

Post a Comment