" A year from now you may wish you had started today "

02 February 2013

Warkah Untuk Adikku,Shila


Kepada,
Adinda Shila

Salam Shila,
Ni abg ko tulis warkah utk ko,baik ko baca elok-elok..

Shila ngah buat apa 2?Ngah study ke?Tolong mama wat kerja rumah x?Kerja sekolah dah siap ke?



Shila,
Dah besar pun adik perempuan aku sorang ni..Umo dah 17 thn kan..Maknanya tahun ni Spm kan,amacam dah bersedia ke?Ko kena belajar leklok sebab SPM ni penentu masa depan ko,pasni ko nak msk IPT lak..ko dah bersedia ke nak lalui kehidupan alam universiti lak? Ye la sbb ko asyik duk berkepit celah ketiak mama je..ko kena tahu jalan ko pasni akan makin mencabar..

Adikku,
Aku nak ko belajar brsungguh2,biar nanti ko dpt jd orang yg berjaya,aku xkisah ko nak jadi lawyer ke,chef ke.guru ke,yg penting kerja halal..Kita dh la empat beradik je,ko plg bongsu,pompuan tunggal lak,mesti la abg2 ko risau kt ko..

Dik,
Aku tau aku xpernah pon pnggil ko adik sejak 17 thn ko hidup,aku bukan apa tp malu..so aku panggil kt dunia maya ni pon kira ok la ya..Aku nak mintak maaf kt ko sebab aku tegas n garang ngan ko..aku tahu ko serabut ngan aku yang asyik suruh ko belajar n wt latihan je...tp apa aku wat utk kebaikan ko..aku gak tahu yg ko bengang bila aku rampas handpon ko dua kali ,lepas ko kantoi ngan aku bergayut ngan laki mana ntah..memang aku panas hari tu,sbb keputusan akademik ko merosok tahu2 lak ko msg ngn laki mana ntah,mahunya aku bantai ko ari 2 nasib baik mama halang...



aku juz nk ko tahu,alam persekolahan bukan alam utk bercintan2..bila ko berjaya nanti ramai lg laki yg baik yg akn ko kenal..so xperlu ko nk rushing2..xkan lari gunung dikejar...lagipun laki zaman skang bukan leh prcaya sgt,aku tahu sgt,sbb aku yg baik ni pun pernah jd playboy dl..he he...

Last sekali dik,
aku nak ko tau aku syg ko..n aku brjanji utk jaga mama ngan ko sampai aku mati...


Yang Selalu Kisah Pasal Ko,
Tiqi



Share:

5 comments:

  1. ha ha..sweet la sgt..sbnrnya semua abg syg adik,juz dpn2 diorg xtunjuk..

    ReplyDelete
  2. sorang abang yg sgt2 btanggugjawab.gud2 abg tiqi ngeh2 :-)

    ReplyDelete
  3. alalalorh...shila, abg awk ni nmpak je gnaz. Tp, dalam hati ade tman..hahaha :p

    ReplyDelete