" A year from now you may wish you had started today "

01 March 2013

Once Upon A Time ; kEnA tinGGaL


time 2 aku masih sekolah rendah..mungkin 10@11 tahun..aku tido petang,then bgn dekat maghrib dah..bilik aku gelap je..aku keluar usha ruang tamu,tp gelap jgk..xde org...aku g bilik mama aku,gelap jgk xberpenghuni...aku try maintain cool...

aku try panggil mama,tp xde sahutan...sunyi je..aku panggil adik aku..tiada sahutan..aku panggil abg2 aku,err...lupa diorang g luar negeri...senyap...aku dah mula rasa takut...

aku keluar rumah kot2 mama ngan shila ngah siram pokok,tp...hampa...xde sape2...skang serius aku mmg dh betul2 takut...aku gabra...mana korang oiii???dah lari dr rumah ke??tinggalkan aku sorang2 ke???sampai hati mama wat cmni kt tiki..!! aku sorang2 kt luar rumah...aku rasa cm nk nangis..tp aku tahan...fuhh..rilek2...aku bukan pondan...jgn mudah nangis...

time 2 mama lom pakai hp,so aku mmg xtau nk col sape...hari beransur malam...aku tunggu mama kt halaman rumah...aku tgk kereta lalu lalang,aku berapa salah satu dari nya ialah keta mama...sampai la berpuluh2,kereta mama xkelihatan...sedih...hampa...

skang rumah aku dh gelap giler dah..aku dh mmg tkt..tkt ada jembalang or hantu yg cekik aku...aku terus meluru masuk rumah...aku bukak semua suis lampu...terang bendera rumah aku...ha ha..padan muka ko hantu,skang hantu xleh masuk rumah aku dah..

aku tunggu kt halaman lg..lama...tunggu...setia...terus tunggu..

akhirnya aku nampak keta mama memasuki halaman rumah ngn pagar yg aku sudah bukak dr td lg...aku meluru ke arah mama,peluk dia sejurus mama turun dr keta...wuuu wuuuu aku nangis..." nape mama keluar xbgtau tiki?? wuuu wuuu ". " sorry la..mama keluar beli makanan td..."jwb mama ku...

he he...walaupun dah dkt 12 thn benda ni jadi,tp aku masih ingat...cuak seh kena tinggal..hi hi...


p/s ; skang ni aku lak jadi burung hantu..keluar rumah bila mama dh tido,kul 3 pg baru balik..remaja beb!
Share:

4 comments:

  1. hahaha..tiqi ..tiqi..taw takut ea..tpi skang dah terlebey brani kan..ahaks

    ReplyDelete
  2. balik kul 3 pg tak jumpa hantu ker ... heheheee

    ReplyDelete
  3. eyfa ; he he..skang berani la cikit

    ReplyDelete
  4. my notes ; apa lak jumpa hantu...kami sndiri hantu skang ni..ha ha

    ReplyDelete