" A year from now you may wish you had started today "

22 May 2013

LuAhAn hAti ; hArgAi tEmAn & mAsA mUdA

aku nak kata muda sgt pon xde la..22 thn dh..tp rasanya punya byk masa lg utk aku nikmati hdup dan kejar semua impian aku..selagi ada kudrat dan masa,buat la apa yg korang nak..ingat!muda hanya sekali geng..


 pada adik2 yg umur belasan thn,perjalanan korang masih jauh,xperlu nk bercintan2 lg...pada umur yg sebaya ngn aku ( awal 20-an ),ni masa terbaik utk kita kejar cita2...jgn wt benda2 bodoh,cm amik dadah or merempit..belajar rajin2..dan paling besh,gi la ke merata dunia...aku tau duit ialah masalah utama kan,tp its okay,hendak seribu daya kan...



psl kwn,korang kena pilih yg baik..baik bkn dlm erti kata warak,pakai jubah n serban 24-jam,tp bg aku juz ckp yg leh tlg korang time korang ssh n nasihat korang bila korang lost...


p/s ; kejar cita2 korang..enjoy ur life...




Share:

1 comment:

  1. "Perumpamaan teman yang baik dan teman yang tidak baik ialah umpama pembawa minyak wangi dan tukang besi, ada pun pembawa wangian samada dia memberimu sedikit ataupun kamu membeli daripanya sedikit ataupun kamu dapat mencium daripadanya bau yang wangi manakala tukang besi samada dia akan membakar baju ataupun kamu akan mencium daripadanya bau-bauan yang busuk".

    Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.

    ReplyDelete