" A year from now you may wish you had started today "

13 June 2013

kIsAH 1 mALam ; Bunyi Apa 2?

Aku masih ingat dgn jelas peristiwa malam 2...kalau xsilap time 2 aku form 2...aku tido 1 bilik ngn abg sulong aku,azrai..time 2 umur dia 21...mcm mana lepas 2 aku blh terjaga...aku trdengar satu bunyi yg mengejutkan aku...mgkin time 2 dlm pukul 3 pg kot ( aku agak2 la )..

Korang tau x bunyi apa? Bunyi orang perempuan menggilai di luar rumah..."ha ha ha ha ha ha ha ha" ..panjang sgt suara hilaian nya...betul2 dpn halaman rumah aku,sbb bilik 2 bilik plg depan...

aku mmg pucat lesi time 2...berdebar tahap gampang...nasib baik abang aku pon trjaga sama...dia tau yg aku dgr benda yg sama..time 2 aku xberani nk brsuara apa2..sbb aku prnah baca kalau dgr or tgk 'benda' ,jangan tegur or ckp pape...



Abang aku paham yg aku tkt time 2...dia pura2 cool..dia letak lengan dia kt dada aku..baru lah aku tenang cikit..tp bunyi mengilai 2 ttp menggila di luar rumah...suara hilaian dia mmg jelas,sumpah waLLAH..aku xprnah dgr suara mcm 2...n plg menakutkn suara dia kejap kuat n kejap perlahan..seolah2 cm dia brlegar2 terbang kt dpn rumah aku 2...kira2 seminit jgk aku dgr bunyi 2...lepas 2 aku tertido mcm 2 je...

Keesokan pg aku tanya abg aku,dgr x bunyi semalam,dia jwb dgr je..dia ckp 2 bunyi itik la...dia ckp dia keluar tgk smlm...aiseyyy...abg aku ni nk kelentong pon agak2 la..xkan la aku xtau cmne bunyi itik...

Aku agak2 kan,bunyi yg aku dgr 2 bunyi pontianak menggilai la...sbb abg kedua aku n pak cik aku pon pernah dgr bunyi yg sama...damn..

Share:

10 comments:

  1. Lol. Pandai abg awk kelentong awk eah. Suara pontinanak tu adlh suara itik pompuan. Seram+lawak plak bila baca entry awk ni.hehehe.

    ReplyDelete
  2. Haha nasib baik baca entry ni siang siang. Takde lah takut sangat. Benda ni ada kat mana mana kot. Baca ayat Qursi minta dijauhkan dari sebarang gangguan :)

    ReplyDelete
  3. wah.... mnakutkan je.... skang ada lg x... x pnh dgr sume tu.. hrap2 x kn dgr la... haha.... balas knjungan http://eqataurusgurl91.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. tiey smilez - ha ha..2 la psl..tp skang kitaorg dh bsar..dia pon tau yg sy tau

    ReplyDelete
  5. siti suraya - itu la psl..dia ada kt mana2..kalau blh kena pagar rumah kita 2 ngn pendinding ayat Quran

    ReplyDelete
  6. ~AtiQaH~ - skang dah xde dah atiqah..sbb dh byk rumah kt kampung sy,dl rumah x byk sgt...ok nnt sy singgah

    ReplyDelete
  7. Oh.hehehe. Boleh jadi kenangan terindah la kan. :)

    ReplyDelete
  8. tiey smilez - he he..indah la jgk ..nasib baik xterkencing mlm 2..huuu

    ReplyDelete
  9. Alamak! terbaca entry ni tepat2 pukul 3 pagi! T__T

    ReplyDelete
  10. Myss Ammi - haha..petanda awal la 2..

    ReplyDelete