" A year from now you may wish you had started today "

10 June 2013

LuAhAn hAti ; aL - fAtihAh Utk fAiz

Lebih sebulan yang lalu,aku dikejutkan ngn kemalangan sepupu aku, faiz,anak cik long..mama di kampung yg sampaikan berita sedih ni kt aku..mula2 aku ingat kemalangan biasa je,tp lepas 2 baru aku dimaklumakn yg kemalangan dialami agak serius sampai patah tulang muka n hidung..lagi pula faiz ni kena masuk ICU ...dia koma dan kepalanya retak..astagfiruLLAH...

Mama ckp si faiz dilanggar motor,( faiz duk tepi jalan time 2) , n budak yg langgar dia mati di tempat kejadian...mula2 dia dirawat kt hospital kota bharu,pastu pindah hospital HUSM...



Lama dia koma,lepas 2 jaga...n sempat dia jumpa org yg lawat dia..tp xlama,dia koma balik..katanya otak dijangkiti kuman E. Coli...n semalam,isnin ( 10 pm waktu malaysia ) , mama ckp arwah dah pergi..setelah lebih sebulan arwah bertarung,ALLAH panggil dia pulang...

Apa yg aku kesalkan ialah aku xsempat jumpa arwah utk kali terakhir,last jumpa dlm setahun lbh dl time kenduri abg dia...

dalam kenangan 1991-2013
Geng,arwah masih muda,22 thn ,sama cam umur aku..tp ajal xpandang pada usia...semuanya sudah tertulis..mungkin lepas ni giliran aku,korang or sape2 je..n adakah kita sudah bersedia?

-Al.Fatihah utk Faiz-

Share:

7 comments:

  1. Takziah buat keluarga arwah..Al-Fatihah...Semoga arwah ditempatkan bersama orang-orang yang beriman...Aamin

    ReplyDelete
  2. Takziah .. sem0ga r0hnya d tempatkn brsama org2 beriman ..

    ReplyDelete
  3. Al-Fatihah.Allah lebih menyanyangi dia.Moga rohnya tenang di alam sana.amin

    ReplyDelete