" A year from now you may wish you had started today "

30 June 2013

Warkah Untuk Si Kedekut

Kepada,
Si Kedekut Ibnu Si Bakhil

sekadar gambar hiasan


Salam Si kedekut,
Oit...jawab la salam aku ni...ingat jawab salam kena bayar ke...siot la budak ni...Papepon aku nak ko baca dulu warkah yg aku tulis khas utk ko ni..xpayah bimbang la oi,aku bukan guna ink pen ko pon,ko juz perlu baca dan hayati serta insafi je..boleh x?

Oi Tahi Hidung Masin,
Kenapa la ko ni kedekut sangat hah? Apa ko ingat duit boleh selit kt kain kapan ke nanti ko mati nanti? Apa ko ingat leh pakai wang rasuah malaikat dalam kubur nanti ke? Cecite...cecite...haaa...tau pon xleh,abis nape ko kedekut sangat...

Oi keluarga Haji Bakhil.
Aku bukan nk aibkan ko ke pe la,tp aku saja nk jadikan ikhtibar orang ramai je...Ko ingat x time 2 aku xde duit malam 2,time 2 kita g makan sama2...aku terlupa bawak dompet,so aku mintak la ko bayarkan dulu..last2 ko cakap ko bawak duit cukup2 je,apa lagi nasib baik aku lom makan makanan yg aku order 2..terpaksa la aku pulangkan balik makanan 2 kt mak cik rokiah tokey kedai 2 cakap aku puasa...Aku ingat ko betul2 ada duit cukup2 je,tp time bayar selamba je ko bayar pakai not RM50...pastu ngan xbersalah ko cakap alamak,lupa la ada duit besar...alahai! sial tol la ko ni! aku rasa cam nk bunuh je ko hari 2 biar ko jadi lauk kt kedai makan 2..nasib baik aku boleh brsabar lg...kalau xnak bagi pinjam cakap la awal2..siot la!

Oi Si Kedekut Nak Mampuih,
Ko ingat lagi x time kita ramai2 member g minum air buah kt pekan...haaaa...ko order jus tembikai gelas XL lagi,orang lain order saiz M je...time nk bayar ko bayar sama ngan kitaorg...apa lagi aku jugak yg kena top up utk ko,sedangkan ko memandang sahaya...bagero sarte ( bodoh betul ) punya budak...nak je aku blander ko jadikan ko jus darah malam 2..

Oi lom abis lagi ni,
Haaa...ni lagi satu,time tumpang kereta aku, ko sedap2 je suruh aku bawak ke sana la,ke sini la,cam kereta aku pakai air sungai bukan petrol...tp bila jarang2 pakai ko punya kereta siap isi ron97 full tank lak 2..amboi..cinabeng punya budak!!

Akhir kalam,
Aku cuma nk ko cpt2 insaf la .. Apa salahnya sekali sekala ko belanja la member2 ko ni sekali skala,ini tak,asyik orang sama je duk open table..setakat belanja Rm30-Rm40 ko xjadi miskin la..even kalau ko save rm30-Rm40 bukan ko leh jadi jutawan pon..Lagipun nanti kalau ko sakit ke,pengsan ke,koma ke,or kalau noktah terus ( lagi baik kot ) member2 la yg tolong ko n hadiahkan al-fatihah...tp kalau ko rasa ko boleh kafan n gali kubur ko sendiri nanti teruskan la ngan sifat kikir ko 2..its okay...




Pesanan Tulus Ikhlas dari Sahabat,
Member Yang Tak Kedekut Cam Ko




Share:

8 comments:

  1. waalaikumuslm (sy tolong jwbkan eh :D )hihi..
    sabar je la dh jumpa org kedekut nih, manusia mcm2 ragam ada.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. kdg2 xtahan jgk dibuatnya...betul..sabo je la..

      Delete
  2. Kalau dapat member mcm haji bakhil ni memang naya lah..
    Dah lah kedekut, gatal pulak tuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..xgatal lah tina..member sy ni nk ada awek pon kedekut,tkt habis duit kt awek dia..

      Delete
  3. Doakan saja yang terbaik untuknya :)
    Kalau berani, tegurlah depan-depan :D hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la psl...arap2 ok la pasni ya..slalunya org cmni bila ditimpa musibah baru la insaf

      Delete
  4. alahai camne leh bersahabat dgn org camni kan..tpi mmg realiti nyer ramai yg wujud dalam dunia nih org yg cenggini pun..apa2 pun fa x cam tu kan awkkkkkk..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg wujud org yg camni fa...x la fa..fa xkedekut pon malah pemurah...hii

      Delete