" A year from now you may wish you had started today "

01 July 2013

kIsAH 1 mALam ;Penghuni Flat Ee

Cam selalu mmg ni tol2 pengalaman yg tol2 brlaku kt aku...time 2 aku masih belajar kt Uia CFS Pj...Mmg hampir setiap minggu aku pergi rumah pak cik aku Ee ( Zamri ) kt Sentul..sbb nak balik kota bharu jauh lak,lagipun hujung minggu je pon cam xberbaloi je...

ni la flat Ee kt sentul..nama dia Menara Orked..
Selalunya Ee ada kt rumah wat kerja,tapi kebetulan minggu 2 dia balik kampung bini dia kt Bentong..apa lagi  terpaksa la aku sorang2 kt rumah dia..rasa janggal gak tp aku wat cam biasa la...Malam 2 mmg aku dh rasa xsedap hati...dalam kul 1 pagi aku tgk tv kt ruang tamu aku dengar bunyi loceng,aku agak india sebelah rumah kot duk semayang,sbb mmg jiran sebelah dihuni keluarga india...seram jugak..tp lagi seram bila xlama lepas 2 aku bunyi budak duk main guli kt luar sambil lari2..pastu duk gelak sorang...alahai..seram sejuk akuuuuu...

Aku ambil keputusan masuk bilik tido..mmg xdpt lelap..bunyi budak perempuan 2 jelas aku dgr,mmg aku tawakkal habis dh...last2 sekali aku tertido...

Aku bermimpi..n aku ingat ngan jelas mimpi aku 2..dlm mimpi aku lihat ada budak 3 ekor kepala botak duk selongkar sampah kt dapur..aku pon sergah diorang..diorg lari kt ruang tamu sampi berdiri ikut ketinggian,muka diorg sama juz ketinggian xsama..aku leh agak mrk ni adik2 beradik kot...aku xtakut dlm mmpi 2,aku baca ayat kursi & Al-ikhlas...mrk terus terbakar sambil lari2 keluar rumah...

Subuh 2 aku terjaga...aku g dapur tgk tulang2 ayam bersepah kt dapur,nak kata kucing xmungkin sbb mana ada pelihara kucing kt flat pak cik aku ni...adoiii...

Bila aku ingat balik kisah ni aku rasa seram sejuk...time aku tulis entry ni pon bulu roma aku berdiri tgk...ya ALLAH kuatkan iman hamba MU ini..amin



Share:

11 comments:

  1. tu bukan mimpi la kan?..ayt mmg nmpk tkut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. part mana mksdnya? yg nampak jin 2 mimpi la..yg jumpa tulang dh tersedar dah..

      Delete
  2. mnyeramkan, nasib jenis yang kuat semangat..^_^

    ReplyDelete
  3. Rasanya mimpii tu adalah betul.
    Kenapa thiqi mcm selalu kena kacau ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah...cm selalu jgk kena kacau..cam mmpi kena tindih n ada org kt dlm bilik..prnah mimpi kena tanam hdup2 smpai hampir lemas jgk..mmpi jatuh tmpt tinggi..mmpi kena patuk ngn ular hitam smpai tol2 rasa skt kt tmpt kna patuk..

      Delete
    2. xtau la nape slalu mmpi cm2..takdir dh kot..

      Delete
  4. ini dasat...terbaek r...aku stakat ni mmg x penah kena kacau...baik makhlus halus mahupun kasar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamduliLLAH la xprnah kna kacau..xpyh kna kacau la,xbesh pon..he he

      Delete
  5. hahah...klaka la awk nih tiqi..g mana2 pun antu suke kat awk la...misteri nusantara tol awk nih..apa2 pun terbaekkk la...ahaks

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..itu la psl fa..biar la,sunyi jgk sorang2..

      Delete