" A year from now you may wish you had started today "

16 September 2013

kIsAH 1 mALam ; Misteri Banglo Tak Siap

sebenarnya agak seram jgk malam2 buta time aku ngah tulis entry ni..bulu roma aku ni berdiri tegak cam xreti2 nk turun lak..pape pon aku kuatkan semangat utk terus menulis..

Banglo tak siap ni sebenarnya sgt dekat ngn rumah aku,juz selang 1 rumah je..dr segi luaran banglo ni juz kelihatan spt sebuah rumah yg x siap je..tp disebalik 2 dah mcm2 misteri aku dgr dr org ramai,nak caya ke x waLLAHua'lam la sbb aku sendiri tak pernag alami..



Dgr kata tuan rumah ni dl seorang bisnesman yg agak kaya,pastu dia plan la buat rumah kt sini..pastu bila rumah ni mula nk didirikan tuan rumah ni dpt 1 mimpi seorang tua dimana dlm mimpi tersebut org tua tersebut melarang dia mendirikan rumah kt sini..org tua 2 ckp tanah di kepunyaan dia dan anak2 cucu dia..si tuan rumah ni 3 kali dpt mimpi yg sama tp dia teruskan jgk buat rumah ni sbb time 2 tanah apa semua dah beli..

Dalam proses duk ngah bina rumah ni mcm2 kejadiaan berlaku,antaranya pekerja2 binaan asyik tertido sampai petang..yang pelik ialah kesemua pekerja2 ni tertido pada masa yg sama dan kejadiaan ni sering kali berlaku sehinggakan kerja2 pembinaan berlaku dgn lambat sekali..

Even selepas 2 thn pembinaan masih belum disiapkan dan rumah ni dibiarkan camtu je..Dgr kata si tuan rumah ni dah jatuh bankrap dan dia menjadi kurang siuman...

Skang ni rumah ni dah terbiar selama 12 tahun lbh,dah suatu ketika dulu pernah jd port penghisap gam...Tapi skang terbiar camtu dah..Ada jgk cerita drpd Rafiei anak Pak Yaakub katanya time 2 dia naik motor balik kul 2 pagi,ternampak org tua berkeliaran di laman rumah 2 seorang diri...

Lagi menakutkan pak cik aku, Ayah Nal , time 2 dia ngan family dia baru sampai drpd KL ke rumah aku dlm jam 1.20 pagi,dia ternampak rumah tersebut dipenuhi ngan orang ramai, dan cahaya lampu terang benderang...so dia tanya la mama aku rumah kt dpn 2 ada jamuan ke apa malam2 ni...mama aku diam je...bila keesokan pagi Ayah Nal tgk yg rumah 2 tak siap pon so cmne leh ada lampu siap ngn ada org gi lg..maunya demam dia 1 family 2 hari kalau xsilap aku..haha

Papepon aku sndiri tak pernah alami benda2 menakutkan lg setakat ni..yg penting apa pon yg berlaku samada tol ke x semuanya dtg dgn izin ALLAH...









Share:

5 comments:

  1. oh scary nya cite ni..real story plak tu..meremang bulu roma baca..mak aihh selang satu rumah je?

    ReplyDelete
  2. oh scary nya cite ni..real story plak tu..meremang bulu roma baca..mak aihh selang satu rumah je?

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpasti la cter tol ke x...tp mmg selang 1 rumah..tmpt sy amik gmbr ialah rumah sy..hehe..jom la jejalan kt kg sy tgk ada tol ke x

      Delete