" A year from now you may wish you had started today "

14 September 2013

kIsAH 1 mALam ;Misteri Pak Cik Tua

Sebenarnya cerita ni berlaku di siang aku,tp sbb ia cm misteri so aku letak la kt label kIsAH 1 mALam...hehe

Minggu lepas aku gi BSN sbb nak beli no pin matrikulasi kt adik aku..BSN yg aku gi ialah cawangan Kota Bharu..keadaan dlm bank agak sesak ngan orang ramai yg ngah tunggu giliran masing2 & yg mengisi borang di meja yg disediakan..

Lepas amik borang aku lantas isi borang berkenaan,ngah aku duk isi borang 2 ada la sorang pak cik tua,berkaian pelikat,pakai songkok hitam,berselipar tegur aku.."Abe gano nok isi bore ni..tulung pok cik isi bulih dop? " kata pak cik 2 ngan penuh lembut..aku tgk borang pak cik 2 aku tau la yg dia nk keluarkan duit , so aku isi la berpandukan buku bank dia..pak cik 2 ckp yg dia nk keluarkan RM100 so aku tulis cm dia nak..

 Ngah aku duk isi borang pak cik 2 dia ckp lagi " maaf la deh nyusoh ko abe,pok cik tua doh xnapok mato "..kesian lak aku tgk pak cik ni sorang2 ..aku sebenarnya suka je tlg pak cik ni tp kt mana pegawai Bank,nape xtolong pak cik ni,cinabeng mkn gaji buta ke..bertambah aku hairan cm orang2 sekeliling cam xpedulikan pon pak cik ni,ciss! kata rakyat Malaysia prihatin,tp masing2 wat dont know je..xpe la janji aku tolong ikhlas...

BSN cawangan KB
Siap je borang 2 diisi aku bagi kt pak cik minta dia tandatangan..tapi pak cik 2 senyum dan kata "xpo la abe,xpayoh sign xpo,sekalo2 pok cik xsign pon "...dlm masa yg sama no giliran aku dipanggil,so aku minta pak cik 2 tunggu jap kt situ sementara aku selesaikan urusan aku..

Settle je keje aku terus cari pak cik 2,tapi dia dah xde kt tempat td,getus hati aku mungkin dia dah selesaikan urusan dia kot..xpe la kalau cm2..aku pon apa lagi chow la..

Keesokan pagi aku bersiap2 nk makan ngan tok ayah aku,n sblm 2 aku check la dl dompet aku kot2 kalau kering leh aku g cucuk dl..bukan main terkejut aku tgk dlm dompet aku ada RM1000 wa cakap lu...SERIBU ringgit beb..!! seingat aku juz ada kurang RM50 semalam...

Aku bersyukur pada ALLAH tp pada masa yg sama aku hairan cmne leh ttba ada RM1000 cash dlm dompet aku...mungkin ke ada kaitan ngan pak cik tua aku jumpa kt bank tu? waLLAHua'lam..pape pon rezeki 2 dtg dr ALLAH..lagi 1 citer ni aku xreka or bukan khayalan aku,tp betul2 terjadi...korang nk caya or x terpulang..




Share:

2 comments:

  1. Rm 1000 dalam dompet?? Alhamdulillah rezeki dari Allah, tp pd masa yg sama agak curious + takut ttbe jer duit tu boleh ada sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la psl..xpe la yg pnting kn blanjakan duit 2 sebaik mungkin..

      Delete