" A year from now you may wish you had started today "

26 October 2013

Once Upon A Time ; kAd LapOrAn pELajAr

Time sekolah rendah dl lepas peperiksaan or ujian mesti cikgu kelas akan bg kad laporan pelajar kt murid2..dan yg paling dinanti2 ialah sape yg dpt no.1 dalam kelas kan..yg murid2 excel msti berdebar2 nk dpt no1..hehe...dan aku wt rileks je sbb aku dah tau aku xkan dpt no.1 punya,punya pemalas xkan dpt no.1 lak..huhu...

bukan result aku juz perhiasan je..hehe


Apabila dpt je buku rekod or kad laporan pelajar apa lg aku tgk la keputusan exam aku..ermm..selalunya average je la..xde la pernah dpt no last or no first,dlm golongan tengah2 la..n time sekolah rendah dl ada seorang budak nama dia aisyah,giler tiap2 thn dpt no.1,bukan dlm kelas je tp keseluruhan darjah..aku tgk dia punya buku rekod hampir semua dia score 100% dan ada beberapa subjek dpt 98%...power sial..dlm hati,beshnya kalau buku rekod aku besh cm dia utk aku tunjuk kt mama & papa...Aku punya markah dpt cam rojak ayam,ada 60%,78%,55%,80%..alahai...cian kt mama & papa keputusan exam anaknya xpower...wuuu wuuu

Sepanjang aku 6 thn kt sekolah rendah dan 5 thn kt sekolah menengah mmg aku xpernah dpt no.1...dan lepas sekolah aku tau,ko dpt no berapa pon xpenting..benda ni akn berlalu dan dilupakan..apa yg penting ialah ko jgn berhenti blajar dan majukan dr ko..xsemestinya yg dpt no.1 akan selalu brjaya..dan xsmstinya yg dpt no akhir akan gagal..mungkin di masa hadapan yg dpt no. last lebih berjaya drpd yg pernah dpt no.1 ...semua rezeki ALLAH...
Share:

6 comments:

  1. Yuppp. Nombor tu sekadar ranking jer.. tapi kalau exam asyik dapat no satu or sume A pun boring jugak. Tak 'colorful' langsung. Haha. Tapi bila nak SPM kena buat betul2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..2 la..bila dah duk kt U kita xprnah hirau benda cm2 dah..jgn duk kejar sgt ranking nt xproduktif..btul tina ckp,spm sgt2 penting..sampai nk keje nt pon pakai lg spm ni..

      Delete
  2. tak best la asyik dpt 90.. kena ada yg 20 jugak.. baru semngat tgk merah biru kat buku tu hihih

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa...2 la..90% or no 1 pada kad laporan 2 skang ni dh xde pape harga juz kenangan...xtau mana hilang dah kad laporan sek rendah..

      Delete
  3. betul, sangat setuju, ika ada kawan skola sains, sekarang dy xstdy, xbkje, hdup trumbang ambing, he's penagih dadah. bayangkan someone yang satu masa dulu sgt pandai, ketua pengawas, ketua pelajar, pelajar contoh, akhirnya menghambakan diri pada dadah

    ReplyDelete
    Replies
    1. alahai...sygnya kalau dah jenis pandai tp trsalah pilih jalan..selalunya sbb pilih kwn kalau psl dadah ni..xpe la kita doakan agar dia kembali ke pangkal jalan amin..

      Delete