" A year from now you may wish you had started today "

13 October 2013

Warkah Untuk Kopi


Kepada,
Kopi  & Rakan2

Salam Kopi yang lazat,
Sungguh sedap kalian..sungguh menyelerakan...argghhh...


sebahagian bekalan aku dr malaysia


Kopi yang pekat manis berkrim,
Perkenalan pertama kita ketika aku bljr di UIA..di rumah pak cik aku,EE...aku melihat EE mengoyak sachet berwarna merah lantas dicampurkan dgn air panas menggelegak di dalam mug..EE menikmati dgn penuh keasyikan...Sambil menghadap laptopnya membuat kerja,kau setia menemaninya dgn penuh setia..Dia kelihatan sgt brtenaga...Siang hr dia menaip laptopnya,malam menaip lg..time aku tonton tv dia menaip,time aku blk rumah dia masih menaip laptopnya,time aku bgn utk solat subuh dia masih tekun di dpn laptopnya!aku lihat EE sgt tekun bekerja sehinggakan tidak tidur selama 18 jam!!Kegilaan apakah ini??1 hal yg pasti,berbungkus2 sachets dibancuhnya setiap kali habis...apakah itu??

Perkenalan pertama kita,
EE menawarkan aku,"nk radix?" ..baru aku tahu rupanya ko ni bernama kopi radix...ko cuba secawan..rasa kau agak pahit ,namun,setelah diminum rasa seperti bertenaga! ohhh...itu rupanya rasa kopi yg dipanggil radix...sejak dari itu...ohh...

Oh kopi!
Sejak dr hari 2,aku mula ketagih akan dikau..mungkin ketagih perkataan yg sudah tidak sesuai,tp aku PERLUKAN kau...sejak 4 tahun ni aku perlukan sekurang2nya 4 cawan kopi or benda yg sewaktu dgn ko...walaupon aku belum mencapai taraf EE yg perlukan 10 cawan ( level legend ),tp ku kira aku skang pon dah tahap severe dah !

Kau pengubat atau racun??Oh...
Aku tidak pasti akn hakikat diri kau..yang pasti celik je mata aku hanya mampu bertahan selama 2 jam sebelum aku menikmati kau! Kalau tak aku xkan senang duduk dan gelisah..Kau mampu buat aku bertahan selama berbelas jam tanpa rasa mengantuk..hahaha...pernah aku hanya tidur 3-4 jam selama 2 hari dgn minum kau..haha...yeahhh...ini power!!! tapi..jika aku kehabisan bekalan,aku akn monyok dan depress...arghhhh!!

Oh kopi ku sayang,
Aku rasa yg diri mu ini duri dalam daging...kau punya kesan sampingan...mungkin suatu hari nanti aku akan lupakan kau...tp bukan sekarang...






Penggemar Kopi dan Minuman Yg Sewaktu dgnnya,
mr coffe

Share:

2 comments:

  1. ini pun jangan minum selalu..sekai sekala tak pe..sbb ada kawan tiap hari minum kopi2 dan sewaktu dengannya ni..last2 usus kat luar..sebab tak boleh proses dah..nak membuang pun susah..tu yang buat sy sentiasa rasa bersyukurnya masih dapat membuang dengan mudah.salah satu nikmat yang patut kita jaga dan syukuri..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya ke wak? smpai kena buang usus ke..adoiii..ssh la cmni..sy mmg xleh nk hentikan tabiat sy ni...tp sy cuba la..thanks awk

      Delete