" A year from now you may wish you had started today "

08 November 2013

kIsAH 1 mALam ; Mayat Dalam Kubur

Ni mungkin antara rahsia yang aku simpan paling lama dalam hidup ni..N sebelum aku tulis entry ni hanya aku sorang je yg tahu..Benda ni berlaku sgt2 lama dah,time aku 6 thn kot..masih aku ingat ngan jelas tempat dan orang yg ada ngan aku time 2...



  Time 2 aku kt rumah Kak Na,dia jiran aku..Mmg aku selalu lepak rumah dia even aku baru umur 6 thn dan dia dah 18-20 thn,tp krn tahap kemiangan aku scr semula jadi konon2 aku nk tackle dia la..Nak dijadikan cerita rumah dia dekat ngn kubur,juz dipisahkan ngan jalan kampung yg kecik..

Kak Na tunjuk kat aku,dia cakap nampak x kubur 2 sambil tgn dia tunjuk kt salah 1 kubur..Aku pon tgk la dan apa yang aku nampak ialah sekujur mayat yang dibaluti dgn kain kapan bergerak2 cam ulat berada dlm tanah..Cmne penglihatan aku leh tembus sampai ke tanah pon aku xtau la...Mmg aku xsilap pandang sbb aku tgk xlepas pon..Tp time 2 aku lansung xde rasa takut even sekelumit,mungkin sbb aku kecik lg kot...

  Bila kenang2 balik benda ni mmg mengerikan jgk..andai la Allah bukak balik hijab penglihatan aku cam berlaku dl,alamatnya pengsan la aku..wuu wuu...
Share:

2 comments:

  1. Subhanallah, tu kubur sapa? Kalau lah hijab penglihatan kita Allah bukakan, mesti semua org dah bertaubat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. xtau la kubur sape..tp kawasan prkuburan 2 masih ada sampai skang..dan psl hijab setahu tiqi ada 7 hijab semuanya..hijab pertama utk nampak benda yg biasa2 je kot..mungkin la

      Delete