" A year from now you may wish you had started today "

05 March 2014

30 Day Blog Challenge ; #5 Day



Day #5: 3 Things u that like about your personality.

- Suka ikut cara sendiri.


Aku jenis yg xterikat ngn sesuatu or xrigid.Aku lebih kpd fluid@creative or suka buat sesuatu ikut kepala hotak sendiri.Bagi aku xapa cara camne sekalipon aslkan matlamat tercapai ( bukan matlamat menghalalkan cara ya,lain 2! ).Maksud aku ialah progresif berbanding konservatif.kdg2 org susah nak trima buah pikiran aku,mungkin sbb ia cm dinilai menyongsang dr adat dan tradisi,persoalannya ialah korang lg prefer stay mundur dan terkebelakang aslkan tradisi dpt dikekalkan?

- Terima pendapat org lain.

Even aku punya pendapat sendiri,aku hormati fikiran org len jgk,aslkan ia xterlalu kolot! Asas dlm mempunyai buah fikiran ada dua,pertama korang ikut bijak pandai dlm hal 2,or kedua, korang punya hujah korang sendiri.Tlg la jgn jd typical malay yg terlalu obses & fanatik kpd idola or pemimpin korang sampai mencaci hamun pemimpin org lain.Even aku sokong Sheikh Dr. Ali Gomaa,tp aku xtolak sepenuhnya Sheikh Dr. Yusof Qardawi,dan walaupon aku xsetuju cara Dr. Mohd Ali As-Sobuni maki hamun As-syahid Syeikh Ramadan Al-Bouti , aku cuma mempertahankan asy-syahid tanpa mengata nista balik kpd org yg mencerca beliau.

- Pendengar yg baik.

Sape2 pon,ngan masalah apa pon,boleh dtg crita masalah kt aku,even dia xde kamcing sgt.Aku bukan jenis mr fix-it ( dlm buku men from mars women from venus ),cukupla sekadar mendengar masalah teman2 ngan sedikit kata2 semangat.


Share:

3 comments:

  1. semakin hari semakin mengenali Tiqi..

    ReplyDelete
  2. Best nya kalau dapat jumpa orang yang pendengar yang baik.

    ReplyDelete