" A year from now you may wish you had started today "

20 June 2015

Berita Baik Dari Kampung

(sekadar gambar hiasan)
Tengah sedap2 mkn meggi semalam ttba 'trutt trutt' bunyi hp aku,ada org hantar whatsapp.Tertera nama Mail. 

Mail ; Salam Tiki.Sht ke bro?Slmt berpuasa.
Aku ; Wslm,slmt berpuasa jgk Mail.

Mail ni member sekampung aku,sekolah menengah sama2.Sebenarnya malas nk lyn sgt budak Mail ni,dah tau dia rindu aku sbb kt kampung aku ngn dia mmg 1 kepala.Kalau aku xde kt kampung ssh sikit la aktiviti dia.Tak pun mesti ada gossip baru ni.

Mail ; Aku ada berita baik punya utk ko.Ko jangan terkejut lak aku bagitau ni.
Aku ; Lorr..pe benda la ko ni.Apa la aku nk terkejut.Bagitau je la.

Aku dah agak dah mesti ada pape nk disampaikan ni.

Mail ; Ni haa aku bagi gambar.
Aku ; ( tunggu gambar download ).
Mail. ; Haaa..amikkkk...Janda ko si Murni ni dah bertunang..Ko jgn sedih lak...hohoho ( sekali ngn smiley nangis )

Mmg betul gambar si Murni awek lama aku ngn seorang lelaki kt sebelah dia.Siap pegang bunga wat ckp lu,n baju sedondon serba putih.Atas lantai ada mcm2 hantaran.Gulp,aku telan liur.

Aku ; Ok la dah jodoh dia kan..
Mail ; Itu la ko,lambat sgt..Dl sape suruh tinggalkan dia.
Aku ; Ko tau jgk nape kan..Aku doakan yg terbaik la utk dia.( ayat cliche habis ).
Mai; Pape pun ko jgn la sedih lak ea...Dengar kata tunang dia 2 pn cikgu cam dia..
Aku ; Ooo..


Patut la 2-3 minggu ni jarang betul si Murni ni whasapp aku,ada udang di sebalik mee meggi.

Mail ; Lagi 1 ni..Aku pun insyaallah kahwin Ogos ni.
Aku ; Erkk..Biar betul ( sekali lg terkesima ).
Mail ; Ye la..Aku ngn Fatehah dah 2 thn sekali.

Ni tamparan yg kedua,tamparan yg lg dasyat.11 tahun ngn Mail tup tup dia nk kawin.Aku maintain cool je.

Aku ; Congrats la bro.Tapi aku ckp awal2 aku xdpt hadir nnti.Bulan 11 aku baru balik,
Mail ; Xpe no hal la bro.


p/s ; Yang kt sini jual mahal,yg kt Malaysia byk dolak dalik.Damn.

Share:

10 comments:

  1. singgah sebentar mbalas kunjungan.. =)
    zanna90.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Sabar jer laa... Nanti nanti ada laa tuu Mr Cool :) Kalau dah jodoh tak kemana kan kan kan ^^

    ReplyDelete
  3. wat lek wat peace....hihi..

    sabarlah...jodoh akan dtg juga nanti...

    singgah blogwalking!salam ramadhan!

    ReplyDelete
  4. insyaAllah nanti sampai lah jodoh tu.. kdg2 muncul di wktu tak terduga.. salam ramadhan >_<

    ReplyDelete
  5. xpe tiqi.. cool je.. jodoh sampai jugak nanti.. kadang2 dengan org yg kita tak sangka.. :) banyakkan berdoa oke..

    ReplyDelete
  6. tragis jgk kisah ni, samala kita, akhirnya melepas,,haha

    ReplyDelete
  7. hmm sure jodoh tiqi lebih baik..

    ReplyDelete
  8. hmm sure jodoh tiqi lebih baik..

    ReplyDelete